Mereka yang terluka

Posted on Monday, March 4, 2013

Things we don't know won't hurt us. Yeah, true. But for me, pretending to not know something, despite it being as clear as the daylight, is much harder

Januari 2013 menjengah. Hasrat hati yang tidak kesampaian menjadi hidangan di tahun baru. Allahurabbi. Padaku, ia merupakan antara ujian besar yang pernah berlaku. Memang, saat itu bukan mudah. Terkedu tika dimaklumkan berita itu... Tapi Alhamdulillah. Mungkin sebab hati sudah bersedia dari awal, membuatkan langkah aku tidak goyang. Sungguh, aku pernah fikirkan, inilah saat yang paling sukar untukku. Tapi sesungguhnya, Allah lebih tahu

Rupanya ada lagi berita sedang menunggu. Berita yang menganggu tidurku. Berita yang membuatkan aku jadi bisu. Malah berita itu, membuatkan apa yang pernah berlaku pada aku, seolahnya tidak pernah pun berlaku... Dan ya, aku menangis kerana berita itu

Allah bagi ujian seberat ni, untuk beri peluang hapuskan dosa2 hambaNya...

Itu pesan yang keluar dalam keluhan, dari mulut seorng saudara. Aku pasti, dia mengharapkan yang terbaik untuk semua...

Tak mampu rasanya untuk aku luahkan segala.. Biarlah. Mungkin setakat ini saja. Semoga Allah merahmati kita semua


Jazakallah

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

Comments

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails
Visitor here right now

Community