Nasib Baik Kuantan, Bukan Kelantan

Posted on Thursday, May 27, 2010
Filed under ,

Friends

The most I can do for my friend is simply be his friend.
~ Henry David Thoreau

Minggu lepas member baik aku ajak balik kampung. “Aku tak mahu drive sorang2”, katanya.

Aku pun setuju saja. Lagipun dah lama tak balik kampung.

Kampung aku di Kelantan.

Dan katanya dia nak balik hari Khamis, 7 Mei 2010.

(Gilak ah, tarikh penuh tuu. hahaha)

Hari ni la. So, semalam aku mesej dia.

“Jadi tak balik? Jangan tak ingat aku pulak kalau nak balik nanti”, aku bagitau.

Tup-tup, dia call.

Eh? Nombor landline? Nombor pantai timur? (09-xxx).

Meruap darah aku. Dia ni balik tak bagitau aku ke?

Dah tu aku angkat.

Ayat mula2 aku tanya: “Ko kat Kelantan ke?”

Dia jawab “bukan Kelantan, aku kat Kuantan. Esok balik KL. Nanti aku mesej jadi ke tak nak balik”.

Fuhh.. Nasib baik Kuantan.

Kalau tak…

 

hmmmmmm

 

p/s : Dah letak phone baru teringat, dia outstation kat Kuantan minggu ni. har3. Sedang menunggu berita la ni..

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

Comments

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails
Visitor here right now

Community